美国堪萨斯土地研究所王书文博士来我校荞麦产业技术研究中心进行学术交流
2017-07-12 16:23  

美国堪萨斯土地研究所王书文博士来我校荞麦产业技术研究中心进行学术交流

 

    2017年6月10-17日,我中心主任陈庆富教授和梁成刚博士应邀参加了云南大学举办的第二届云南国际人才交流会“多年生作物引智成果产业化发展”论坛。18日论坛结束后,与会的美国堪萨斯州土地研究所(The Land Institute)的王书文博士应陈庆富教授的邀请来我校荞麦中心围绕着多年生作物产业化发展开展了学术交流。

    18日上午,王书文博士在贵州师范大学校长助理梁楠和陈庆富教授等人的陪同下在荞麦中心百宜试验基地进了多年生荞麦现场观摩交流。王书文博士对陈庆富教授培育的多年生荞麦品种表现了浓厚的兴趣。

    当天下午,王书文博士在田家炳教育书院三楼二会议室作了学术报告,会议由陈庆富教授主持,校长助理梁楠和荞麦中心全体师生参加了本次学术交流会。王书文博士详细介绍了美国堪萨斯州土地研究所多年生作物,如多年生小麦草、多年生向日葵、多年生高粱、多年生豆类等的研究目标、取得的成就、产业化现状及存在的问题等,并对与我中心多年生荞麦给予了很高的评价,双方初步约定共同开展多年生作物的合作研究。

 

人物介绍:

Shuwen Wang

    Shuwen joined our research staff in the fall of 2010 and focuses on perennial wheat. He has been breeding wheat since 1988, first in his native China, then as a doctoral student at Oklahoma State University, and most recently at South Dakota State, where he also bred soybeans. Shuwen makes heavy use of our lab, where he charts DNA to identify chromosome structures that might indicate whether a plant is perennial or annual. That information helps inform his decisions of which plants to include in crossbreeding.

 

关闭窗口